Razvojna agencija Srbije raspisala je 25.05.2016. godine Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške daljem razvoju MMSP i preduzetnika u 2016. godini (dalje: Program). Ovaj program implementira Razvojna agencija Srbije (dalje: RAS) u saradnji sa akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama. Sredstva iz Programa namenjena su za sufinansiranje troškova pružaoca usluga za sledeće aktivnosti: 1. Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda poslovanja (implementacija standarda ili sertifikacija ili resertifikacija) – Implementacija standarda iz oblasti kvaliteta, zaštite životne sredine, bezbednosti hrane i standarda u funkciji razvoja privrednog subjekta; – Resertifikacija sistema menadžmenta kvaliteta i standarda u funkciji razvoja privrednog subjekta. 2. Priprema za dobijanje prava na korišćenje znaka proizvoda („CE“ znak, eko-znak, FSC CoC, znak organskog proizvoda,…) – Usaglašavanje proizvoda sa zahtevima znaka proizvoda. Pravo na dodelu sredstava imaju mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnici/e koji kumulativno ispunjavaju sledeće uslove: – da je pretežna delatnost privrednih subjekata proizvodnja, prerada ili pružanje usluga koje mogu biti predmet međunarodne trgovine. Ispunjenost ovog uslova će se proveravati na osnovu šifre delatnosti pod kojom je privredni subjekat registrovan u APR. Izuzetno, u slučaju da se pretežna šifra privrednog subjekta odnosi na delatnosti koje su isključene ovim programom, a privredni subjekat obavlja i proizvodnu delatnost, potrebno je da dostavi obrazloženje iz koga se vidi da je svrha ovog programa u skladu sa prirodom dodatne delatnosti koju privredni subjekat takođe obavlja, a koja nije isključena ovim programom. Na osnovu toga će Komisija za ocenjivanje i izbor zahteva za dodelu bespovratnih sredstava ceniti ispunjenost ovog uslova; Program se sastoji iz tri komponente i ukupna raspoloživa sredstva za realizaciju Programa iznose 70.000.000,00 dinara. Od toga budžet za: 1. Komponentu I- Unapređenje poslovanja mikro, malih i srednjih privrednih društava i preduzetnika, iznosi 43.000.000,00 RSD; 2. Komponentu II- Podrška ženskom preduzetništvu, iznosi 15.000.000,00 RSD; 3. Komponentu III- Podrška mikro, malim i srednjim privrednim društvima i preduzetnicima u nedovoljno razvijenim područjima, iznosi 12.000.000,00 RSD. U okviru Komponente I za bespovratna sredstva mogu da konkurišu sva privredna društva/preduzetnici sa teritorije Republike Srbije koja ispunjavaju uslove za učešće u Programu. U okviru Komponente II za bespovratna sredstva mogu da konkurišu samo preduzetnice, osnivači preduzetničke radnje, ili privredni subjekti gde žena/e imaju većinsko vlasništvo i istovremeno obavljaju rukovodeću funkciju (direktor ili zamenica direktora). U okviru Komponente III za bespovratna sredstva mogu da konkurišu samo preduzetnici/e i privredna društva čije sedište se nalazi u gradovima i opštinama koji su prema Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave, razvrstani u treću ili četvrtu grupu, uključujući i devastirana područja. Privredni subjekat može podneti samo jedan zahtev za dodelu bespovratnih sredstava. Za odabranu aktivnost privredni subjekat angažuje stručnog pružaoca usluga. Pružaoci usluga ne mogu biti fizička lica, već samo pravna lica i registrovani preduzetnici. Privredni subjekat može, izuzetno, da angažuje stranog pružaoca usluge koji nema predstavništvo u Republici Srbiji, ukoliko na teritoriji Republike Srbije ne postoji pružalac usluge koji može realizovati predmetnu aktivnost. Sredstva se ne mogu koristiti za programe koji se realizuju u: · vojnoj i duvanskoj industriji; Sredstva se dodeljuju u iznosu od 50.000,00 do 300.000,00 dinara. RAS će na osnovu ugovora sa korisnikom sredstava refundirati iznos do 50% od ukupnog iznosa opravdanih troškova projekta bez PDV-a. Sredstva će biti refundirana privrednom subjektu nakon završetka projekta i dostavljanja izveštaja i dokaza o završenim aktivnostima. Rok za podnošenje prijava je 8. jul 2016. godine. Programom se finansiraju i aktivnosti koje su započete u 2016. godini, (zaključenje ugovora sa pružaocem usluge, ugovorna prava i obaveze), a nisu završene do trenutka objavljivanja javnog poziva. Aktivnosti za koje su odobrena sredstva, kao i sva plaćanja u vezi sa realizacijom istih od strane privrednog subjekta (korisnika sredstava), moraju biti završena do 31. januara 2017. godine. Krajnji rok za podnošenje izveštaja je 14. februar 2017. godine. Za svu neophodnu podršku ili više informacija, prateću dokumentaciju i druge informacije kako bi uspešno aplicirali i dobili sredstva, obratite se našem timu:Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške daljem razvoju MMSP i preduzetnika
– Sertifikacija sistema menadžmenta kvaliteta i standarda u funkciji razvoja privrednog subjekta;
– da su registrovani na teritoriji Republike Srbije;
– da su osnovani najkasnije 25. maja 2014. godine;
– da uspešno posluju prethodne dve godine;
– da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva prethodne dve godine;
– da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
– da u prethodnoj i ovoj godini nisu po istom osnovu koristili podsticajna sredstva drugih državnih institucija i institucija Autonomne pokrajine Vojvodine.
· trgovini;
· primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji;
· finansijskom sektoru;
· sektoru usluga koje nisu predmet međunarodne trgovine;
· organizaciji igara na sreću i lutrija.
Research and Development Center for International Managment Standards
+ 381 (0) 600 222 847
Kosultantske usluge
Kako bi se pomoglo našim klijentima da reše današnje poslovne izazove, naši konsultanti analiziraće, izgraditi i poboljšati interne i eksterne poslovne odnose, identificirati i poboljšati procese, uskladiti rukovođenje i komunikaciju i angažovati ljude da pruži najbolje u praksi.
To podrazumeva da ako treba treninge sa zaposlenima jedan-na–jedan , mentorstvo i omogućavanje globalnim radionice za obuku i rad sa timovima na svim nivoima … Nudimo niz usluga da pomognemo našim klijentima da ostvare svoje ciljeve.
Najbolji način da se postigne uspeh u vašoj organizaciji je da se izgradi projektni tim, koji će da osigura komunikaciju i ako je potrebno uskladi procese sa celom organizacijom, i na taj način postignete punu posvećenost projektu svakog njenog dela. Važno je da svi razumeju zašto se implementira neki sistem ili proces, i sagledaju benefite koje će doneti organizaciji i zaposlenima.
Analiza i Kontrola Procesa
Vaš sistem treba da pokaže kako ste u mogućnosti da konstantno isporučujete proizvode i usluge, da zadovolji potrebe kvaliteta i vašeg kupca. To praktično uključuje sve zadatke i aktivnosti koje se odvijaju u ceom procesu - nabavke, proizvodnje (prerade), dostava-isporuke proizvoda ili usluge do svog klijenta. Takođe morate stalno kontrolisati i unapređivati svoja rešenja kako bi se osigurali najbolje performanse sistema i bili konstantantno upoznati sa budućim očekivanjima tržišta i zakonodavstva.
Koristeći standardne, efikasno će te proizvesti-stvoriti podatke o tome koliko je efikasan vaš sistema. Jedan od ključnih ciljeva standarda je da osigura da se vaša organizacija poboljšava. Koristeći podatke iz dobijenih rezultata testova, analize će vam pomoći da utvrdite gde može doći do tih poboljšanja ili potrebe za novim rešenjima.
Uzmite sva merenja performansi sistema, analizirajte ih i indentifikujte područja za poboljšanje. Standardi vam pružaju predefinisana rešenja koje možete koristiti kao test tehnike, ili uz pomoć naših konsultanata ova rešenja prilagodite svojim specifičnim potrebama!
Interni Audit
Implementacija celokupnog standarda ili nekog dela – procesa je važan korak za otpornost organizacije. Otpornost ili Elastičnost organizacije je “sposobnost organizacije da predvidi trendove, prilagodi novonastaloj situaciji, da odgovori i prilagodi se na inkrementalne promene i nagle poremećaje kako bi preživeli i napredovali.”
Neefikasna revizija može značiti ozbiljne posledice, što dovodi do neuspjeha procesa, nezadovoljstva kupaca i nepoštovanja zakona. Optimizirajte svoje veštine revizije sa međunarodno priznatim ISO procedurama i povećati vaše sposobnosti interne revizije. Steknite naviku planiranja i obavljanja efikasanih revizija, kao i izveštavanja i preduzimanje korektivnih mera gde je to potrebno.
Externi Audit
Sertifikacija (Certification) znači da smo ocenjeni od strane nezavisnog Sertifikacionog tela, i uskladjeni sa pravilima poslovanja međunarodno priznatih standarda, a koji su definisani prema najvišem nivo kvalitete i usluga. Sertifikacija od strane Medjunarodno priznatog akreditacionog tela, pruža dodatnu sigurnost za vašu organizaciju da su sertifikati koje posedujete medjunarodno priznati i nepristrasni. Ovakva sertifikacija smanjuje rizik poslovanja, i predstavlaj prednost prilikom odlučivanja za vas i vaše klijente, a naša stručnost i implementirano znanje u rešenja doneće vam dodatno poverenje kod klijenata.
Procena od strane nezavisnog tela će garantovati vama i vašim partnerima da vaš sistem u potpunosti zadovoljava propisane zahteve standarda. Pre formalnog ocene usaglašenosti certifikata, AUDIT HACCP.RS tim će na Vaš zahtev izvršiti analizu (pregled uskladjenosti procesa sa zahtevima standarda) i pomoći u identifikaciji područja koje je potrebno prilagoditi za postizanje sertifikata. Nakon usaglašavanja Vaši procesi će biti pozitivno ocenjeni od strane nezavisnog sertifikacionog tela, i imaćete priznanje – Sertifikat koji je priznat u celom svetu.